halsbränna

Ja då har det gått en vecka sedan jag blogga sist men hur ska man hinna med?!?!
Jag blev ledig hela helgen som har varit pga sjukdom. Det var hur skönt som helst att vara ledig en helg för det var ett bra tag sedan sist! Denna veckan har jag jobbat tisdag & torsdag, sen blir det till att jobba helgen också men det går så bra =)
Anders har fått nytt jobb!! Dom ringde igår från Polykemi och han börjar på måndag men 3 månaders provanställning, I´m so happy =)
Vi har även blivit erbjudna en lägenhet inne i stan. En fyra på regementsgatan. Lägenheten är en aning för stor för oss och lite för dyr men jag tror att jag ska åka in och titta på den på tisdag. nackdelen är ju då om lägenheten är super fin och så kan man inte bo där för att den är för dyr. Lite små kluven är jag! Men jag trivs inte här, Anders vill bo här över sommaren och det kan jag förstå, det kan jag också tänka mig. Det blir nog bra i slutändan ändå.

Inatt har varit en dålig natt. Har vaknat flera gånger med halsbränna och ont i magen. Vill inte åka på en släng till av vinterkräksjukan. Skulle väl inte förvåna mig om jag gjorde det med min tur!! Kita har gömt sig under täcket och vägrar vakna, hon är mer morgon trött än mig. Tokiga hund, men fin är hon!

Idag ska jag in till staden och fika med Jennie & Sigge och Caroline. Var ett tag sedan vi sågs nu så det är på tiden med en fika. Tror Caroline skulle bjuda oss på kaffe så får vi väl köpa med någon god kaffekaka.
Ikväll kommer mamma & pappa hit. Vi ska bjuda dom på middag och i kväll blir det lax med romsås och potatis med en super god sallad till =) Mumms! För min del blir det nog en tidig kväll, ska upp och jobba i morgon bitti.

Idag går annonserna ut om de två lediga tjänsterna på avd 4 på Ystad lasarett. Känns inte som man kommer va en av dom som får det. Dom har nog inte råd att förlora sina vikarier så dom får väl inte hoppa in och gå på en rad. Jaja en rad hade varit underbart men så länge det blir många timmar så klagar jag inte på att vara timmis, man ska vara glad för det jobb man har!!

Nu ska jag mysa lite med min trötta hund. Ha en fin dag!
//Karolin


Kommentarer
Postat av: Sandra

Håller tummarna för dig att du ska få jobbet!

Som du säger ska man va glad för det man har. Jag trivs inte på mitt jobb men får ju ändå va glad att jag har ett arbete att gå till i dessa tider.

Kram!!

2010-01-31 @ 16:01:45
URL: http://sandrapatrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0