En vanlig dag?!

*Det är så tomt utan dig! Jag vet att det antagligen inte kommer bli vad det har varit, inte ens i närhetetn.*

Igår var Caroline här, vi lagade mat och sen färgade jag hennes hår. Soffan hade vi bokat till kl åtta för att se Idol, det blev även en eller annan skål poppcorn. Mys!
Efter det trillade jag in i min bok igen. Har inte många kapitell kvar men innom de närmaste dagarna är boken färdigläst och jag kan fortsätta på nästa =)
Idag lyser solen som vanlige och varmt är det. Men idag såg jag att våran björk här utanför hade fått några gula löv, det gillar jag inte. Jag skyndade med att tänka på något annat för att hålla hösten på ett bekvämt avstånd!

Om en stund kommer Jennie och hämtar upp mig, vi ska in till stan för att fika med Caroline. Har redan fixat en pressent till henne så det känns skönt. Snuggles är det bästa fiket jag vet! Dom har underbart goda dodsaker och deras kaffe är utsökt!
Efter det tror jag Caroline ska få ta sig an mitt hår. Den 8 december är det ett år sedan någon fick sätta saxen i mitt hår men Caroline ska bara färga det. Sen lär jag få boka en tid för klippning. Har bestämt att det bara blir en toppning då jag lyckats få så långt hår. Kunde vara kul att få ännu längre =)

Det är så skönt att bo ute på landet. Igår satt jag i bara underkläderna ute på baksidan helt för mig själv men min bok. Man hörde några hästar och kvittrande fåglar, en traktor for förbi på en grusväg i närheten. Detta är livet! Men på samma gång saknar jag allt liv som var när vi bodde uppe i Mora. Ungar som leker och skriker, hundar som skäller och att alltid vara omringad av människor. Borta bra men hemma bäst ändå!
Tråkigt att man inte kunde vara där nu så man hade fått träffa lillkillen och luktat lite på honom. Bebisar luktar ju så gott!

Nä nu ska jag försöka täcka över de äckliga tånårsfinnar som härjar i mitt ansikte. Fattar inte varför jag ska behöva besväras av sådana när jag nu är tjugofem år gammal, inte rättvist enligt mig!

Ha en bra Onsdag!

//Karolin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0