Ledig

Jag hade verkligen hoppats på en skön sovmorgon men vaknade kl sju av otäcka drömmar, så jag slängde på mig morgonrocken och mös ner mig i soffan. Typiskt när man väl får och kan sova länge.
Igår hade jag en toppen kväll på jobbet. Allt flöt på bra och det var inte speciellt mycket stress, skönt! Hade fått in en ny patient, en man i sixtio årsåldern. Han var inte som alla andra, långa naglar smycken överallt och han var nog mer kvinnlig än både mig och Madelen. Vi kunde inte annat än le. Vi konstaderade att vårat jobb var stimulerande och omväxlande. Ingela tyckte vi kunde söka jobb var som helst då våran kompetens var bredare än en undersköterske tittel. Hon sa att vi är både servitricer, elektriker, teknicker, städerskor, kockar, psykologer och behandlings assistenter och nog kan jag hålla med. Vi gör så mycket mer än omvårdnads arbete, detta skulle vara ett bra skäl nog att höja våra ynka löner men icke. Man sliter som ett djur och när lönen trillar ner den 27:e varje månad ser man det mer som ett litet bidrag för slitet än en lön. Men man ska vara glad att man kan betala sina räkningar och att man har tak över huvudet och mat i kylen.
Jag skulle nog inte kunna tänka mig ett annat jobb! Som jag sa till Madelen igår, jag skulle kunna jobba alla dagar för när jag väl är ledig har jag ganska tråkigt och är rastlös, då kunde jag lika gärna ha jobbat och tjänat lite pengar. Men jag ska väl försöka bättra mig med att njuta av min lediga tid och föröka hitta på något skojsigt.
Så idag när jag är ledig tror jag det blir till att grilla ikväll. Anders tyckte vi skulle grilla så han kunde drinka några öl, och det låter som en toppen idé! Just nu skiner solen så om den solen kan stanna till eftermiddag och blåsten avta, kommer det bli en toppen kväll!

Anders lär väl sova ett tag till, eller nej nu är han vaken. Åå vad härligt, nu ska jag hoppa på min sötis och krama honom massor. Tycker otroligt mycket om denna varelse!
Han är utan tvekan det bästa som finns!

//LiN*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0