Äventyr

Jag har haft en fantastisk helg. I fredag kl elva lastade vi svärmors bil och for upp i landet. Första riktiga stoppet blev Sundsvall. Efter det blev det Höga kusten och en ö som heter Hemsön tror jag det var. Vi hade köpt engångs grill och kött som vi grillade på en klippa. Vi hade utsikt över solnedgången och högakusten bron. Ja vi hittade oss verkligen ett smultronställe, helt orört!
Vi bäddade iordning bilen och jag sov som ett barn. Regnet vaggade mig till sömns. I lördags åkte vi till världens högsta kustlinje, kommer inte ihåg just nu vad berget hette. Men jag sätter mig aldrig mer i en sitt lift! Jag är så otroligt höjdrädd, så aldrig mer! Jag bestämde mig ganska fort att jag skulle gå ner för berget.
Efter det vandrade vi en mil i en helt underbar nationalpark. Svetten lacka och jag började känna ett stort behov av en dusch.
Efter det åkte vi vidare till Dödafallet och sedan vidare till Östersund. Anders ville visa vart han hade gjort lumpen. Jag tyckte det var kul och gulligt av honom. Vi hittade en liten skogsväg precis utanför Östersund som vi nattade på. Vi vaknade tidgt på söndag morgon och begav oss ut på vägen igen. Vi kom till Åre där vi tankade och jag njöt av utsikten. Vi åkte vidare in i Norge där vi svängde söder ut strax innan Trondheim. Det var en helt underbar väg vi valde, vilken natur. vi båda vart helt hänförda.
Enda nackdelen med Norge var mördar bina, så fort vi stannade bilen hade va ca tjugo getingar som bara attakerade bilen. Anders vågade sig ut, men jag blev kvar i bilen tyvärr.
Tillslut kom vi fram till Röros där vi lunschade. Ja en dyr lunsch men mysig. Slutgiltiga målet var Trysil också hur fint som helst, men jag anser att folk som frivilligt åker slalom i stället för längdskidor är helt tokiga. Jag har alltid varit höjdrädd men inte så här. Fy jag får svindell med en gång jag kommer upp på höga höjder, usch!
Väl i Sverige igen åkte vi igenom sälen och vasalopps vägen hem till Mora. Det har varit en perfekt helg! Väldigt mysigt, bara jag och Anders.
Vi vill snart ut på äventyr igen, det var super kul! Jag har fotat en hel del som jag kommer lägga upp så fort jag kan.

//LiN*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0