Avd 5

Helgen gick fort!! Jobbade lördag kväll och söndag morgon. Riktigt skönt att få jobba. Det blev även mycke motion då jag fick cykla till och från jobbet då bilen är sönder. Man känner sig som en riktig människa när man får göra lite nytta. Så igår kväll krängde jag en välförtjänt pizza efter helgens slit.
Idag vakna vi vid halv nio tiden. Vi tog en lång promenad med Kita och sen vid fyra tiden åkte vi ut till Brösarp. Mamma bjöd på middag och efter det åkte vi och tittade på saaben som pappa hittat åt oss. Den var i riktigt bra skick men jag vet inte om vi ska köpa den. Vi är inte direkt gjorda av pengar. Vi kanske nöjer oss med cyklarna ett tag framöver då det inte blir någon riktig vinter här ändå!!

Imorgon ska jag in och jobba på avd 5. Jag har inte varit där innan så jag hoppas det ska gå bra och att personalen är snälla och trevliga. Imorgon får jag åka med syster in till stan, skönt att slippa cukla kl kvart i sex på morgonen, men motionen hade varit välbehövlig! Jag får ta Kita på en promenad när jag kommer hem sen =)
Jag har seriöst funderat på att stanna hemma över jul och jobba. Vi behöver verkligen pengarna även om det skulle varit sjukt kul att åka upp till Mora och njuta av en riktig vinter. Ja vi får se hur det blir men det lutar åt att bli hemma.
Jag vill så gärna få riktig ordning på ekonomin så vi kan få komma iväg någon gång, och att få råd med en riktig bil som inte trillar itu hela tiden!!

Nu ska jag försöka varva ner så jag kan få sova lite, klockan ringer halv sex. Jag hoppas på en riktgit bra dag i morgon!!

//Karolin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0