R.E.S.P.E.C.T

Har jobbat två nätter, ska jobba en till sen är jag ledig en natt och efter det jobbar jag tre nätter till. Mitt liv är kaos! Älskar att jobba natt men får man inte sova på dagarna blir tillvaron lätt ett helvete. Just nu är jag bara arg och sur för det är så här lite sömn påverkar mig.
Jag vaknade kvart i elva i dag. Det blev sammanlagt tre timmar och femtonminuter sömn. Hoppas jag klarar av natten. Har försökt hittat andra ställen jag kan sova på men lika lönlöst som att tro man ska vinna på lotto. Men jag ska verkligen bita ihopa mina käkar allt vad jag kan och tänka att det bara är tte veckor kvar. TRE VECKOR, MIN SÄNG!!!
När jag blir rik ska jag bygga mig mitt drömhus mitt ute ingenstanns, där ska jag finna ro!

Jag förstår inte hur jag kunde vara så idiotiskt dum att sluta på Lasarettet i Ystad! Det gnager i mig hela tiden, det enda jag tänker på för tillfället.
Får jag inte komma tillbaka till hösten så går jag under. Hädanefter ska jag göra saker för min egen skull och inte för någon annans, men jag verkar aldrig lära mig ändå!

I helgen bodde vi i Anders systers hus ute i Vattnäs. Måste nog säga att det har varit dom bästa dagarna denna sommaren. Super fint hus, vackert läge och bara lugnt och skönt. Längtar mer än någonsin tills jag får mig ett eget hus! Det kommer dröja men jag längtar. Vi var till hagen för att drinka lite sen drog vi ner på Mora festivalen som verkar vara årets happening. Alla blir helt tokiga så fort det händer något i "stan". Jag bojkotta öltältet och åkte en karusell i stället. Anders och Kenny åkte radiobilarna, pojkarna behövde leka av sig lite. Efter det blev vi hungriga, tar ju på krafterna att roa sig. Langosen hade stängt, personlig konkurs hörde jag något om? Så vi for upp till MC och åt de hetaste pommesen ever. Jag var så chockad att maten var så varm på MC så jag tänkte "låt maten tysta munn". Efter det åkte jag och Anders hem till vattnäs och lekte massa lekar. En underbar dag, kväll och natt!

Söndags morgon han jag inte med, vaknade kl två så eftermiddagen blev till att tvätta undan lite tvätt åt familjen Kax- Ågren. Kenny & Angelica hämta upp oss vid tre för att käka pizza. Jag beställde en älg pizza som jag och Huskie delade på. Den var sjukt god och colan var ännu godare. Ibland är "äckel" mat riktigt gott! Efter att vi hade krängt  massa pizza tog vi cyklarna och for hem. Jag hann endast hänga lite tvätt och ta en snabb dusch sen var det dax att hoppa in och jobba lite extra. Det blev hemtjänstens Nattpatrull. Åå gissa vem jag fick jobba med :p ?! Jo Veronica :) Jag tyckte vi hade en ganska bra natt. Fick lite ny isperation att jobba men ja den försvann så fort jag kom hem och änu en gång inte fick sova speciellt mycke.
Har varit en riktigt dålig sommar det här. Ingen sömn, ingen sol, ingen värme nä ingenting!

Nu ska jag fortsätta bara ligga här tills det är dax att cykla ner till jobbet.

//Karolin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0