Augusti

Nu har jag fått vara ledig en hel dag. Skönt var det! Vi Har hunnit med att flytta hem till Anders pappa då det inte går sova uppe i Risa längre. Valparna är så stora och lever loppan nu så det är aldrig en lugn stund. Men nu känner jag mig nästan helt utsövd, men vi ska vara här tills månad då jag går av jobbet kl sju på morgonen.
Igår for vi till Orsa för att sola och bada. Det var en underbar dag, solen sken som aldrig förr och det var riktigt härligt varmt!
På kvällen åkte hela familjen ner till glassbaren och mummsade i oss glass, men när jag nästan hade ätit upp glassen ser jag till höger att dom strax ska börja med friskis & svettis. Jag fick nästan dåligt samvete då jag gått upp väldigt mycke i vikt den sista tiden, så vi åkte hem. Jag kommer nog aldrig bli nöjd med mig själv, så hade det nog kvittat om jag gick ner tjugo kilo!
Resten av kvällen var ganska meningslös och tråkig.

Idag sov jag till kl elva, hur underbart skönt som helst. Ska jobba natt hela långa helgen så jag fick faktiskt lov att sova så länge idag :)
Idag är det inte lika fint väder som igår men det regnar allefall inte! Vet inte mer vad dagen kommer bjuda på. Ska nog klippa Anders och springa en sväng. Skulle också vilja komma ut i skogen lite med det verkar inte vara någon som vill följa med mig och vågar inte själv. Antingen kommer jag bli uppäten av en björn eller kommer jag gå vilse.
Jag hoppas det blir en riktigt bra helg på jobbet. I torsdags natt höll dom på att larma ihjäl mig. Klarar inte riktigt med dementa människor. Jag har ju inte heller valt att jobba med dom då dom igentligen ska vara på Emmagården, men där är det fullt och då tar Spanskgården gladeligen emot dom. Så det är bara att bita ihopa.

Dagens minus: Ystadbostäder har semester till 17 augusti och vi ville bli av med lyan tidigare. Nu verkar inte det hända eftersom dom har semester och inte skaffat sig sommarvikarier som resten av sverige!
Vi är nästan lite desperata att bli av med lägenhten till den 3 september.

Nu ska jag svira om!

//Karolin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0