Cruising

Ett tag sedan jag blogg, men bättre sent än aldrig ell vad man säger. Igår var jag med syster till Tomelilla. Vi var på jackt efter ett par skor till syster för hon hade inga snygga att ha till festen som de skulle på på kvällen. Hon fick fullträff på sista anhallten Bo Olssons. Två par super snygga pumps för ca sex hundra kr, ett bra pris.
Efter det kom Anders och hämtade mig i St: Herrestad. Vi åkte hem och packade ihopa oss sen kom mamma & pappa och hämta upp oss i hans gamla Opel capiten. Vi åkte ut till Köpingebro där det var samling för alla gamla bilar. Anders var helt lyrisk då det rullade in Mustanger en efter en, och vi kom överrens med att vi ska ha en röd mustang! Hur snygga som helst, till och med mamma tyckte dom var vackra trots att hon är en "bil hatare". Jag fastnade för chrysler, ja det kunde lätt få bli våran familjebil i framtiden. Drömma måste man!
Sen blev det grillning nere vid stranden, några cider och öl slank också ner. Det var mycket trevligt. När vi väl kom hem igen vid halv åtta tiden ville vi inte att kvällen skulle ta slut så jag öppnade en flaska vin och Anders var inte sen på att smaka. Vi gick ner till Ice och Roger och fortsatte dricka lite gott. Jag vet inte hur långt vi gick men jag hade så ont i mina fötter för jag var tydligen tvungen att gå i mina klackskor. Vid elva tiden gick vi till Kingsan men vi konstaterade att en öl till hade förstört kvällen så vi började gå hem åt. Vi gick förbi Max då våra magar var hungriga men det var fullbelagt av fulla sviniga tånåringar så det gick inte få någon mat. Hur äckligt som helst!
Idag sov vi till halv elva, väldigt synd att man ska va så seg dagen efter för idag har det varit helt underbart väder som man inte har kunnat njuta av, då vi ligger i soffan och inte orkar röra på oss.
Men det har varit väldigt skönt att vara ledig från jobbet, skulle gärna ha varit ledig några dagar till. Men halv sex i morgon bitti ringer klockan, så det är bara till att gå upp.

Imorgon ska syster åka till Lunds Lasarett. Hon ska äntligen operera sig efter lång väntan. Hoppas det går riktigt bra så hon kan få må bra igen och njuta av livet!
Jag och Anders lär säkert få hjälpa till med körning för barnen och underhållning, men vad gör man inte för familjen.


Här kommer lite bilder:

En sådan bil ska vi ha i framtiden :)


Pappas Opel

Nu längtar  jag jätte mycket tills vi ska åka upp till Mora. Har Veronica längtan :) Och jag tycker det ska bli jätte kul att vara med Anders familj också, riktigt kul!
Hoppas det är någon som vill hyra våran lägenhet i sommar, hade varit ganska skönt att slippa den kostnaden och lägga pengarna på något kul i stället tex kanske en resa till T-land med våra familjer. Det är något vi verkligen vill göra!

Nu ska jag fortsätta vara lat :)

//LiN*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0