Things..

Idag ringde klockan åter tidigt, halv sex. Bara till att stiga upp. Men det går ganska bra faktiskt. Börjar vänja mig vid att jobba dag. I morgon ska jag jobba min första kväll, det kommer kännas riktigt konstigt. Jobbar till halv tio, jag som brukar sova vid den tiden. Sen är jag iaf ledig tor och fredag.

Igår pratade jag med Agneta från spanskgården. Hon ville jag skulle jobba hos henne i sommar. Ja hade hon ringt för tre veckor sedan och frågat, hade jag inte tvekat en sekund. Vi ville ju vara i Mora över sommaren. Men nu har jag detta viket, kan inte bara säga "nej jag vill bara jobba till sista maj, sen ska jag bo i Mora över sommaren. men jag kan jobba till hösten igen" Tror chefen hade blivit tokig, lika tokig som jag blir på mig själv. Varför kan man aldrig vara nöjd.
Är inte säker på att det blir som det varit i Mora. Ingen sommar kommer slå förra sommaren ändå. det var den bästa sommaren på länge!
Nej, jag är verkligen kluven. Tanken på att flytta är inte så lockande. Ännu en gång ska man så fall packa ner och sedan packa upp. Kanske ska prova att bo på samma ställe mer än sex månader. Har ju varit så de sista gångerna jag flyttat. Jag packar upp, kommer knappt i ordning. Sedan packar jag ner och flyttar.
Ja vi får se. Jag skulle lämna besked till Agneta på fredag.
Skulle vilja säga upp mig från livet en liteb stund, en dag eller kanske en vecka. Lite semester liksom, för det lär jag inte få i sommar. Har inte haft semester sen jag sluta skolan. Det är sådant man får ta som timanställd.

Just nu är det mycket sommar snurrar i planeten.

Det blir nog inget hus för våran del. Det dycker kanske upp något i framtiden- får vi hoppas!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0