Första dagen..


Idag började det riktiga livet, så kändes det.
Klockan ringde kvart över fem i morse. Jag var duktigt nervös när jag började min promenad ner till Lasarettet. Naturligtvis var jag tidig, som jag alltid är.
Men jag hade inte behövt va orolig eller nervös, för alla var riktigt trevliga och välkomna mig till mitt nya jobb. Jag fick en bra handledare som jag ska gå brevid i två veckor, så idag har hon bara matat mig med info om allt som rör mitt nya jobb. Jag vet inte riktigt hur mycke som fastnat, för när klockan var halv tolv kunde jag inte ta in mer information. Jag var mätt.
Men jag ser verkligen fram emot att få börja jobba, och jag är hungrig på att få lära mig allt.
I morgon är jag ledig så det blev en mjukstart, men på onstad smäller det! Då ska jag äntligen få börja jobba och lära migg ALLT.
Jag är verkligen super taggad!
Det coolaste av allt är att jag fick en Idebricka med mitt namn och min kvalifikation. Då kände jag mig viktig, och har stolt visat Anders brickan flera gånger. Jag kommer flitigt använda mitt kort.
Jag kan skriva hur mycket som helst om dagens bravader, men jag låter bli. Tror aldrig att det skulle ta slut på skrivandet då.
När jag kom hem möttes jag av en städande sambo. Blev riktigt glad över att jag slapp städa. Han är verkligen bäst!
Han är helt underbar. Hans fåniga sätt att skratta till tv serien Vänner är otroligt gulligt. Vi kanske lyckas bli tre någon gång, vem vet?!


Nu blir det till att slappa i soffan och njuta av livet!

//LiN*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0