Mora - Skåne

Då var man tillbaka i Skåne efter nästan två veckor i Mora. Anders hämtade mig på sturup i måndags kväll. Det var helt underbart att få träffa Anders igen. Det som var mindre kul var att bilen gick sönder när han parkerade på sturup. Kopplingen hade gått sönder igen för tredje gången. Så idag lånade vi systers bil och åkte in till stan och köpte ny vaijer (stavas?) till kopplingen, så imorgon har vi förhoppningsvis en fungerande bil!
Jag har haft en underbar vecka i Mora. Har träffat alla vänner och fick dess utom vara hund och kattvakt åt Johnny. Så jag och tyke har gått på långa promenader och sen har jag legat i soffan och myst med otto =) Lite party blev det också, lite men lagom. Det har varit super trevligt. Skönt att få haft en hel vecka med Vera!!

Här nere i skåne händer väl inte allt för mycke. Anders har blivit uppsagd, men försöker nu starta eget. Han ska in till stan i morgon för att få lite papper på ett företag han vill köpa. Jag håller verkligen alla tummar och tår för honom. Jag är också arbetslös men dom ringde idag så imorgon ska jag in och jobba kväll. Har lite blandade känslor för det. Känns ganska onödigt att bara jobba en kväll på en hel vecka. Jag önskar SÅ att jag hade en tjänst att gå på!!! Finns inga jobb att söka heller innom mitt yrke, så idag fick jag sökna ett jobb där man skulle ta hand om flyktingar i Löderup. Inte för att jag kommer få det jobbet, men jag måste ju söka!!

Vi har ju blivit med hund. Det är faktiskt ganska kul och man får komma ut på många promenader. Hon gör inte så mycke väsen av sig men idag när vi va hos syster intog hon jackt position och var på väg efter katten. Som tur va så hann vi reagera så det blev ingen olycka som tur va!!
Vi ska ha Kita (som hon heter) tills jul. Då ska hon få komma tillbaka till sin husse. Känns inte som vi är redo för att ha hund just nu och inte en hund som är fem år och bara lärd till att jaga. Inte så lätt att dresera om henne. Igår stack hon men som tur va kom hon när jag röt till. Idag smet hon också när vi öppnade bageluckan och skulle koppla henne men hon blev nog rädd när både jag och Anders skrek till så hon sprang in. Ibland ska man ha lite tur!!

Ja Anders behöver all tur och lycka som finns i världen så han kan öppna sitt eget!! Annars vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på?!
Nu ska jag mysa med min underbara, arbetslösa pojkvän ;) sen blir det Grays och so you think you cane dance. Bästa dagen på hel veckan =)

//Karolin

Kommentarer
Postat av: Vera

Jag håller tummar och tår för er. Ni är värd en massa lycka :D

2009-12-03 @ 15:09:00
Postat av: Sandra

Vad är det för nåt han ska starta?

Längesen jag kommenterade i din blogg men jag är flitig besökare =)

Lycka till med jobbsökandet!

Kramar

2009-12-03 @ 18:31:47
URL: http://sandrapatrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0