Söndag

Min klocka ringde halv nio i morse, men jag klev inte ur sängen för ens halv elva tror jag det var. Jag har blivit så trött på sista tiden. Misstänker att det är för att jag inte sover bra i denna lilla sängen. Saknar våran säng i Ystad, ska ligga hela dagen iden när vi kommer hem. Saknart hela lägenheten, ja jag saknar allt!
Vi tog det lugnt när vi väl kom upp. Åt lite frukost och gosade med valparna och släppte ut hundarna. Sen bestämde vi oss för att fixa lite ute i trädgården så vi såga ner en gren som var i vägen och satte upp en del stolpar till staketet. Det var riktigt skönt ute. Det var ganska svalt och det blåste lite, precis lagom väder så varken myggen eller bromsen ville vara framme.
Sen packade vi ihopa oss och åkte och fiska. Måste säga att fiska är bättre än medicin! Omeprazolen har onte en schans mot några timmar vid sjön! Jag mådde så bra, det var så skönt och avkopplande. Jag har verkligen tur som har Anders. Vi kan göra allt ihopa, vi är bästa vänner samtidigt som vi älskar varandra. Ibland frågar jag honom om han inte tycker det är drygt att vi är med varandra hela tiden, men han säger att han till och med saknar mig när jag jobbar :p Ja jag älskar denna människa mer än något annat!
Vi fick fyra aborrar. Lite bättre fiskelycka än sist då det bara blev en liten mesig fisk. När vi kom hem fixade vi mat, stekt aborre med ny potatis och gräddfil. Hur gott som helst synd bara det är så mycke ben. Sen åkte vi ner till Amme & Mota och fikade. Jag vågade mig på en kopp kaffe. Drack inte kaffe på hela dagen igår, så jag var riktigt sugen. Borde sluta helt och hållet med kaffet. Ska tydligen inte vara bra om man vill bli med...
Efter kaffe och en bulle blev det till att motionera hemåt. Anders sprang, jag gick och svärmor körde hem bilen och mötte sedan mig. Var hur skönt ute som helst. Skulle kunna varit ute hela kvällen. Jag har verkligen haft tre underbara dagar. Riktigt härligt att få må bra i själen, synd bara magen balla ur. Men en dag kommer kroppen och själen förenas, hoppas jag!
När vi kom hem svettiga och härliga vaxade jag och svärmor benen och armhålorna. Ja det sistnämnda lär aldrig mer hända, fy *pip* vilken *pip* smärta! Men bra resultat men nästa gång ska jag gå till en salong och betala 400:- för hela benen och bikini. Tycker inte det är farligt dyrt och så känns det lite lyxigt :)
Nu ligger min helt otroligt fina Anders brevid mig i soffan och tittar på en krigsfilm (vilket jag helt uppenbart inte gillar). Imorgon är det Åter måndag och jag tror jag önskar att jag slipper jobba kväll. Känns både dumt och onödigt. Nästa vecka går jag åter över till att jobba natt, det ska bli skönt att bara jobba natt. Har funderat på att utbilda mig. Tror jag vill kunna kompletera vårdjobbet med något annat. Börjar känna att jag inte orkar med att hela tiden ta hand om andra. Min högsta önskan är väl att vi ska kunna bilda familj och ägna oss åt det. Men just nu går det inte våran väg. Jag vill inte vara för gammal när vi skaffar barn, man måste orka med det också. Men någon gång kanske vi lyckas, hoppas jag.

Nu ska jag gosa ner mig hos hjärtat och bara vara. Imorgon blir det vårdcentralen kl åtta för intyg på magkatarren.

//Karolin


Anders väntar på maten (restaurang Björnstugan)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0