Tillbaka.

Det har varit en fruktansvärt bloggtorka hos mig. Har inte haft tid, inte ens skänkt en tanke till bloggen. För en stund tänkte jag lägga ner det här med bloggeri men nja det kan vara en befrielse att få skriva av sig.
Vad hår då hänt på dessa veckor jag varit frånvarande?
Jo både jag och Anders har legat i maginflensa. Jag åkte på det dubbelt upp. Hoppas det dröjer många år tills nästa gång den kommer på besök. Hatar att kräka!!! Och som inte det var nog har jag dragit på mig en dryg förkylning som verkligen inte vill ge sig. Ont i öronen och klåda i öronen, sjukt jobbigt.
När jag inte varit sjuk har jag jobbat. Det har varit ganska tungt på både avd 4 och fem nu så det känns i kroppen att man jobbat mycke, men jag längtar till sommaren då man får hoppningsvis får gå på ett sommar vik =)
Jag har också lyckats vara rökfri i en månad, nu är det lite sämre med den saken. Har verkligen kämpat med rökningen. Vi vill bilda familj men för varje månad det inte lyckats känner man en sådan besvikelse och tomhet så motivationen till att låta bli ciggen är inte direkt på topp. Andra kan både supa som svin och röka men dom blir på smällen dom bara tittar på en karl. Orättvist det där!! Anders där imot är super duktig. Kanske inte så svårt för honom då han snart ska åka vasaloppet men för det andra tror jag han också är ganska ledsen och besviken på familjefronten. Men det är bara till att försöka kämpa vidare!!
Just nu fårjag försöka koncentrera mig på att bli fri från denna förkylning så jag kan börja jobba igen. Vi har även varit och tittat på en del lägenheter i Ystad men dom har tyvärr inte fallit oss i smak. Ystadbostäder har en tre på Fridhem men den kommer vi inte få då andra sökanden stått i kö ca 2-3 år och vi har bara varit sökande sen i september förra året. den trean kostade bara 4700:- i månaden, billigare än vad vi har idag och några kvadrat större också. Men även där- bara att kämpa vidare.

Imorgon ska vi till körskolan för att gå på möte. Anders ska försöka bli min handledare om det nu beviljas. Jag kan inte se mig själv med körkort men man måste försöka. Kanske även jag kan köra bil, vem vet...
Anders hade blivit överlycklig om jag fixade mig ett körkort, han är nog trött på att köra runt på mig men det har inte varit något cykelväder på sista tiden. Vi har faktiskt fått en riktig vinter här i skåne =) Hade jag bara haft vinterskor och kläder hade jag tyckt det var helt oki med denna kyla och all snö men nu börjar jag bli riktigt trött på det och det känns inte lönt att köpa några vinterkläder då det snart förhoppningsvis är vår. Har tittat lite på tradera efter billiga skor men har man stora fötter är inte de det lättaste att hitta. Jag har en riktig vinter/skidjacka men skulle behöva ett par termo/skidbyxor. Tror inte jag kan stå ute i spåret när Anders åker vasaloppet, men bara mina jympadojjer och jeans. Kanske en aning kallt.
Vi har bjudit med min syster- Familjen Larsson upp till Mora. Hade varit kul om vi kunde åka lite skidor i grönklitt. Vet dock inte om jag hade lyckats ta mig upp i backen då jag är grymt höjdrädd. Men jag tror det hade varit kul. Kanske ska hålla mig till längdskidor i ställer :p

Jag tror allt kommer bli jätte bra så länge våren kan komme och ge oss lite knoppar på träden och sol som värmer =)

Nu ska jag kolla lite på OS. Helt underbar med OS speciellt nu när både Kalla och Ferry tagit OS- GULD =)
Ha en trevlig kväll!!
//Karolin

P.s har ni vinterskor i stl 42 till salu, hör av er! Har ni termo/skidbyxor stl Dam 46 eller liknande hör av er!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0