Världens bästa fika!

Igår vakna jag halv åtta av att vaktmästarens hund skällde. Ja den hunden springer fritt inne på fotbollsplanen och skäller på precis allting, hela dagen!! Börjar bli jävligt irriterande. Samma visa idag fast då var klockan kvart i åtta och det kändes som en sovmorgon. Jag har sagt till hyresvärden så dom skulle ta upp det vid nästa möte. Hatar hundägare om inte har pli på sina djur, specillet skällande hundar. Palla!!

Efter den mindre bra starten på dagen åkte jag in till Ystad för att göra ett besök på banken. Träffade en bankman som var riktigt otrevlig och jag blev mer överygad än någonsin om jag inte skulle ha kvar den banken, så jag plockade ut ala mina pengar och sa upp alla mina tjänster hos sparbankensyd och har nu bara swedbank. Fick stå i två olika köer mer än en timme för att ordan detta. Måttligt irriterad var jag.
Efter det köpte jag lite bakelser och begav mig till Jane & Edwin för lite fika. Det var den bästa fikan jag haft på länge måste jag säga. En välbehövlig pratstund med en vettig människa, så härligt!! Edwin var charmtrollet själv =) Sötare unge får man nog leta efter!! Så har jag tur ska jag försöka hinna med en fika i slutet på nästa vecka.
Efter fikan kom Anders in till stan och hämta upp mig, sen åkte vi och tittade på två lägenheter. Vi tittade på en trea på kristianstadvägen (mitt i mot norra promenaden). Jag tyckte den hade fina möjligheter men det gjorde inte Anders. Efter det tittade vi på en tvåa som båda två tyckte var för liten. Det är inte lätt att hitta en lägenhet i rätt prisklass i den här staden. Allting är så dyrt!

Idag har jag inte något inplanerat utan tar dagen som den kommer. Vist har jag "måsten" men bara i hemmet. Ska sanera toaletten och dra fram dammsugaren men jag har hela dagen på mig.
Jag är ledig i tre dagar, den känns lyxigt =) Jag jobbar bara halva helgen så det blev en kvällstur på söndag men det gör mig inte så mycke. Trivs verkligen hur bra som helst på jobbet. Ska bli kul att gå på schema nästa helg =)

På onsdag ska flickorna kans dra upp till Ullared och jag funderar på att åka med. Inte för att jag har pengar att spendera, men tänkte det kunde bli en trevlig tripp. Skulle dock vilja ha med min Zarah men hon har så mycke i skolan nu. Men ska ställa frågan =)

Imorgon ska det vara loppis här intill oss och som vanligt kommer människor springa vilt på våran tomt. Igår knacka det på dörren. Det var en äldre dam som undra om hon kunde lämna loppis saker hos oss. Änu en gång ska jag snällt förklara att vi har privat boende och loppisen ligger i andra änden av huset. Ja jag börjar bli så less på detta!!

Nu ska jag slänga i mig en energi rik frukost så jag kan komma igång. Ha en bra fredag!
//Karolin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0