Min Mamma

Ja då har vi åkt fram och tillbaka till Helsingborg två gången för en bokhyllas skull. Ja den blev super bra i vårat tv-rum så jag ska inte klaga för mycket +  att vi fick lite bensin ersättning. Men det lär dröja innan jag handlar på IKEA igen.
Vi gjorde inte så mycket mer än satt i bilen igår. Vi hann städa undan ganska mycke innan syster m, familj kom vid sex tiden. Såg ut som ett riktigt hem, jätte fint blev det! Annelie hade gjort pastasallad med kykling i med vitlökssås till, det var sjukt gott och vi åt som aldrig förr. Efter det bjöd jag på cheesecake vilket var populärt. Anders åt halva formen själv medans vi andra fick dela på resten =) Jag förstår inte riktigt vart Anders gör av all mat då han är så smal. Jag & Jörgen tog några glas vin, hade inhandlat min första bag in box. Igår kände vi oss verkligen gamla, vi gick och la oss strax innan tio, en fredag kväll. Usch.

Idag vakna jag tjugo i sju av att regnet bara öste ner, det bara dåna! Efter ett tag lyckades jag somna om och klev inte upp förens kl nio.
Mamma dök upp vid halv elva och vi plantera en stor kruka med hur fina blommor som helst, som står ute vid ingången. Ser riktigt trevligt ut =) Det blev några blommor över, men fick låna en fin kruka av Annelie.

Ett besök i staden blev det. Hade ett ärende på apoteket, Jem & Fix och ICA. Idag bjuder ICA på pasta med falukorv men kom precis på att vi inte har något stekjärn :s  Allt sånt är kvar i den gamla lägenheten. Måste ta tag i det där och flytta hit allt. Så nu vet jag inte vad det blir till middag, om vi årkar åka bil ännu en gång in till stan. Känns som vi inte gör så mycke annat än att sitta i den där K-märkta bilen.

Idag tror jag Ninni & Jocke får en liten bebis. Hon skulle åka till Falun och bli igångsatt då hon gått över tiden 2 och en halv vecka. Ska bli super kul med en till bebis i familjen. Inte precis som mina systrar kommer skaffa fler småttingar. Jag ska inte säga att dom är för gamla men dom har ju redan barn som börjar bli stora. Lina & Mattias ska ha bebis i Mars tror jag det var.

Ha en bra Lördag!
//Karolin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0