Grays

Jag har nyss sett Grays. Jag älskar Grays, helt klart den bästa serien för tillfället!!! Jag är en nörd, en trogen tittare!! Jag blev lite arg, frustrerad och kände enorm tomhet efter kvällens avsnitt. Varför vet jag inte men jag blev tom. Kanske för att jag ser allt detta i mitt jobb, kanske för att jag tycker fruktansvärt synd om människor som får cancer. jag tycker verkligen cancer är det värsta som kan hända en människa. Ja KOL är inte heller en trevlig sjukdom men cancer påverkar mig mer. Cancer är som en parasit, den äter upp dig. Vist kan man bli botad. Du kan gå på cytostatika, en bromsmedicin eller kan du bli strålad eller kombinera olika metoder för att bota eller bromsa. Oftast blir man väldigt sjuk av dessa metoder. Fy vad jag blir upprörd! Fick plötslig huvudvärk :s
Idag har jag verkligen ansträngt mig för att vara pigg. Jag tog en promenad innan jag åkte in till stan för att fika med Zarah & Martin. När jag kom hem satte jag genast igång med att plantera dom sista blommorna, jag hängde tvätt, la i ny tvätt i maskinen, diskade, röjde inne på toa ja jag höll igång. Höstmörkret påverkar mig verkligen negativt och jag blir allt tröttare för varje dag som går. Men jag ska verkligen anstränga mig för att inte gräva ner mig totalt i höstträsket. Jag vill vara pigg och glad. Hädanefter blir det mycke motion och mindre sunki mat! Jag vill inte känna mig som en degklump utan lätt som en fjäder. Kroppen kommer verkligen igång av en promenad och man blir en aning piggare. Imorgon blir det en lång promenad och Coldplay ska följa med som dom alltid gör, en trogen vän!
Jag ska börja på yoga. Ja de ska jag fan i mig göra!! Yoga för hela slanten.

Snart ska jag bli heltids arbetslös om jag inte lyckas hitta mig ett jobb. Mina fyllnadsdagar på a-kassan är anrt slut och då måste man vara arbetslös hela jävla månaden för att få ut pengar. Hur kul är det då? Jag förstår inte hur folk klarar av att bara gå hemma och inte jobba?!! Jag kommer bli helt galen. varför ska det vara så svårt att få ett fast jobb innom vården? Jag har varit timaställd i sex år, I SEX ÅR!!!! Just nu känns det hopplöst. Hoppas det kan dyka upp ett fast jobb ell ett vik allefall. Bara jag får jobba!
Jag skulle gärna vilja bilda familj men vem har råd med det när man inte har ett jobb?! Det finnr inte så mycke pengar att spara undan heller. Det är så mycke vi vill göra tex så älskar vi att resa men det går inte för det finns inga pengar till det just nu. Vi skulle hemskt gärna skaffa en ny bil även om golfen går fram åt. Ett hus hade verkligen varit en dröm men way to expensive. Jag vill veta hemligheten bakom ekonomisk framgång eller hur man bär sig åt att vina storkovan på lotto!!

Men nu ska jag försöka lugna ner mig och sluta tänka på alla bekymmer och njuta av livet. Snart kommer Anders familj och det ser vi verkligen fram imot!! På fredag ska Anders och min familj äta taco tillsammans här. Det ska bli så himla kul att nästan ha lyckats samla alla, det är bara mina två systrar Ulrika & Görrel som fattas!
Hoppas alla haft en super onsdag för det har jag!
//Karolin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0