Summering av helgen

Fredag:
Jag var ledig hela Fredag, viste inte riktigt vad jag/ vi skulle göra så jag sa till Anders: "Gör dig iordning så åker vi". Han stod som ett frågetecken men efter tio minuter så for vi. Första stoppet blev Sandhammeren. Jag ville visa Anders den underbara stranden med den helt otroligt vita sanden. Sandhammaren är en av mina favorit stränder plus att min pappa kommer där ifrån.
Sen åkte vi hela kustvägen till Stenshuvud. En helt underbar nationalpark. Vi gjorde inget besök på området men vi stannade en bit där ifrån och fikade. Det var riktigt mysigt. Efter det åkte vi hem till familjen Larsson och grillade. Anders hade beställt grillad mat och öl, vilket han fick. Det var en mysig dag och kvällen var jätte trevlig. Ante ställde upp som svarttaxi vid elva tiden på kvällen. Tack för det!


Sandhammaren


Anders har erövrat barnens studsmatta ;)


Lördag:
Jag jobbade mellan kl ett och halv tio. Det har varit en riktigt lugn helg på jobbet. Anders åkte med familjen Larsson ut till Brösarp. Dom skulle hjälpa pappa lägga sten. Och på Anders verka det som dom hade haft det riktigt trevligt.
När jag kom hem på kvällen dök jag ner i soffan och åt lite glass men orkade inte hålla mig vaken speciellt länge.

Söndag:
Jag jobbade mellan kvart i sju och två. Även denna morgonen var lugn på jobbet, och kul hade vi :)
Anders fick städa lägenheten för en familj skulle komma och titta på den kl fyra. Dom verka riktigt trevliga och dom tyckte om lägenheten så nu ska vi bara skriva papper med Ystadbostäder och ett litet kontrakt sins imellan. Riktigt skönt att få den uthyrd och slippa betala hyra för dom två månaderna vi är i Mora.
Efter det skulle Anders, Jörgen och Amanda ut ocj fiska. Jag stannade hos Annelie. Mådde ganska dåligt i Söndags, fick springa på toan hela tiden. Tror min urinblåsa har krympt. Kännde mig jätte hängig och hade ont i magen.
Kl nio fick jag och syster köra ner till stranden och möta upp dem för dom hade fått jätte mycket fisk. En jätte stor torsk fastnade på Jörgens krog och gissa om Anders var sur att det inte va han som hade fångat den STORA fisken :p
Väl hemma hos syster fick karlarna rensa fisken. Ja Jörgen skulle försöka visa Anders hur man rensade och fileade fisken. Och vi alla fick oss ett gott skratt när Anders högg in. Jag har aldrig sett någon filea en fisk som honom. Anders får mig alltid att skratta :)


Anders "Filear" fisken


Anders är lycklig, trots att det var Jörgen som drog upp denna fisk.

Måste säga att helgen varit mycket bra trots jobb, och Anders har varit riktigt nöjd och glad. Idag har jag varit ledig. Anders har varit hemma från skolan, vilket har varit riktigt trevlig då vi knappt sets i helgen. Idag har vi varit lata, åkte och handlade en sväng och sen kom Caroline på besök. Nu har vi precis varit nere på stan och hyrt film. Så i kväll blir det soffläge och mys.

//LiN*

Kommentarer
Postat av: stina

fete fisken!!

2009-05-04 @ 22:08:08
URL: http://contaqt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0