TBC och sprutor

Dagen har gått väldigt långsamt idag, kanske bara för att jag vill sätta igång att jobba. Jag gick ner en sväng på stan för att fixa lite på banken, men vågade inte närma mig banken då ett film team hade ockuperat hela entrén. Man springer på Wallander lite titt som tätt nu för tiden.
Jag vände på klacken och begav mig till caroline, som fick bjuda mig på några koppar kaffe. Vi prata lite skit sen begav jag mig hemåt.
Jag tror det är farligt att ha en allt för bekväm soffa. Man tillbringar lite för mycke tid i den. Anders har en stegräknare jag hade tänkt stjäla och ha på lasarettet, men det visa sig att batteriet va slut. Kan vara ganska kul att se hur långt man går på en dag. Så måste shoppa batterier i morgon, eller så köper jag mig en egen som är lite mindre och smidigare. Kanske en rosa stegräknare, det hade vatt lite små coolt och töntigt.

TBC sprutan jag fick för två veckor sedan har lämnat sina spår. Har haft grymt ont där hon stack mig i vänster armen ända sen dess, och nu har det blivit en större blåsa än innan. Tror den kommer spricka snart. Men ett nödvändigt ont, som dom säger. På mitt jobb hade dom haft en patient som hade haft TBC latent i kroppen, så det är några stycken av personalen som har fått behandlig mott det. Det visa sig att behandligen håller på i nio månader, en ganska lång tid.


//LiN*

Min nya utmaning är att klara av att ta venprover. Har försökt några gånger både på en docka och på en människa. Men jag börjar hyper ventilera och skaka. Jag måste komma över min rädsla för sprutor, för jag vill verkligen kunna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0