Vinter!!

Nu var det längesedan jag skrev något i min lilla blogg. Det har inte hänt allt för mycke. Har jobbat och stått i!! Har fått jobba jätte mycke nu i december så jag ser verkligen fram imot lönen i Januari =) Får jag jobba så här mycke i Januari också så kommer vi antgligen ha råd att resa i Mars eller April. Jag hoppas på en långresa med värme och sol =)
Snön har kommit till skåne också. det har snöat hela dagen i dag. Vi har redan skottat två gånger idag och det lär bli en gång till lite senare. Jag kan inte minnas sist vi hade så här mycke snö i skåne. Jag njuter varenda sekund!! Jag lägger upp några bilder på vinter vädret =) Idag trotsade vi vädret och åkte in till staden med syster & familj och handlade dom sista julklapparna så på måndag när vi åker upp till Mora kommer vi inte åka förbi Ullared utan spara dom pengarna till eventuellt våran resa. Våran julklapp till Tilja är redan köpt men idag när vi var på HM hittade jag ännu mer men Anders lyckade stoppa mig. Det finns så mycke sött till dom där små liven. Längtar tills jag får shoppa loss på barnavdelningen!!
Nu ligger Kiita och Anders i soffan och myser. Det är en bra hund vi har varit hundvakt till. Hon är väldigt lung och gosig. Det enda som är fel är att hon sticker om man slöpper lös henne och jag tror hon är för gammal för att lära sig att hon inte får sticka. Lasse har haft henne som jackthund så hon drar väldigt i kopplet om hon får upp ett spår. Men hon ska ju får komma hem på måndag till sin flock, hoppas det går bra. Det kommer bli enormt tomt utan henne sen!! Men vi har inte den tiden hon behöver speciellt inte om Anders lyckas köpa sitt företag. Men hon är absolut den goaste hund jag haft hitills!!
Imorgon ska jag jobba kväll inne på avdelning 5. Jag trivs riktigt bra på den avdelningen. Önskar och hoppas på mycke jobb fram över. Drömmen hade absolut varit en tjänst där men man kan tyvärr inte få allt här i livet. Jag räknade ihopa hur många jobb jag hade sökt från oktober 08 och augusti 09 och det blev 96 jobb. Man tappar verkligen lusten till att söka jobb när man sökt så många och inte fått en enda tjänst. Jag fick ju sommar viket på avd 4 men det var ju ingen fast tjänst. Känns lite snopet att man inte fått någon tjänst när man lagt ner så mycke pengar på en utbildning. Men har jag varit timmis nu i sex år kan jag säkert stå ut sex år till *suck*. Nu ska jag ut och skotta en sista gång sen blir det mys i soffan. Vi hyrde tre filmer igår, så vi har två kvar att titta på.

Imorgon åker Zarah & Martin på semester. Lite avis men jag vill iof inte åka till spanien. Hoppas dom får två underbara veckor och att dom är utvilade tills dom kommer hem igen. Ska nog ringa Zawa och byta några ord innan vi ser på film.

Ha en fin och vit helg alla härliga människor =)
//Karolin




Kiita.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0