JUL

Igår var vi i Selja och firade jul. Det var kaos som vanligt men inte mindre trevligt för det, snarare tvärt om!! God mat, många julklappar, en nykter tomte och en härlig familj =) Jag är jätte nöjd med alla paket vi fick, Tack alla!!
Idag sov vi lite för länge. Anders var lite bakis och trött så vi kom inte upp för ens vid elva tiden. Sen kom Kenny & Angelica hit och körde bort oss till Selja så vi kunde hämta bilen.
Kiita har bott hos oss sen igår för hon rök ihopa med Lasses jämthund och är ganska skadad. Kiita har ett stort jack i pannan och i halsen, hon haltar på höger bakben. Tror hon fick en rejäl smäll på höften. Just nu lutar det åt att vi tar med henne ner till Skåne igen. Hon har helt och hållet bytt flock. Hon följer mig och Anders vart vi än går och hon hatar att bli lämnad! Mina föräldrar kommer väl få krupp på oss men det bryr jag mig inte om. Kiita är en så snäll och lugn hund så det är inga promblem att ha henne. Anders har inte riktigt bestämt sig men jag tror inte han kommer lämna henne här inte som hon ser ut nu. Tycker så synd om henne men ska försöka att inte dalta så mycke med henne :p
Ikväll är Anders ute med sina vänner och festar. Dom ska ner på ishallen och röja verkar det som. Jag skulle först också gå ut men jag tycker det är för mycke pengar och jag har helt kommit ifrån det här med att supa och ha mig. Det är inte värt att förlora en hel dag på att ligga bakis!! Vist kan det vara kul att festa då och då men hade verkligen ingen lust. På grund av att jag ställde in utekvällen förlorade jag en "vän" men då får det vara så. Inget kan ersätta denna sköna och lugna hemma kväll ändå =) Tänker inte tvinga någon att umgås med mig.

Imorgon skulle jag vilja åka skidor men dom sa på vädret att det skulle blåsa som bara den. Känns som morgon dagen är det enda chans man har att åka skidor för vi åker hem på måndag och på söndag ska vi troligvis kolla på hockey. Man ska alltid hinna med så himla mycke när man är här uppe i Mora, och oftast hinner man bara med helften av det man planerat.

Nu ska jag duka fram min ostbricka och mysa ner mig riktigt ordentligt i soffan. Det är så skönt att bara vara ibland. Imorgon blir det en tidig morgon. Måste hinna ta mig en riktig långpromenad innan dagen börjar!! Imorgon kväll hoppas jag på spel och mys med familjen. Hoppas dom också hoppas på det =D

Trevlig kväll alla!!
//Karolin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0